Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(10)
Form of Work
Książki
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(10)
Branch
Wypożyczalnia
(10)
Author
Heller Michał (1936- )
(5)
Bergen Benjamin K
(1)
Dehaene Stanislas (1965- )
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Holt Jim (1954- )
(1)
Kandel Eric R. (1929- )
(1)
Lamża Zuzanna
(1)
Lanczewski Tomasz
(1)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(1)
Panek Richard
(1)
Rosowski Dariusz
(1)
Rossowski Dariusz
(1)
Wołoszyn Kinga
(1)
Życiński Józef (1948-2011)
(1)
Year
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(6)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(10)
Audience Group
Dorośli
(2)
Demographic Group
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Subject
Kosmologia
(5)
Mózg
(4)
Nauka
(4)
Myślenie
(3)
Racjonalność
(3)
Neurobiologia
(2)
Neuropsychologia
(2)
Uczenie się
(2)
Autyzm
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Historia nauki
(1)
Językoznawstwo kognitywne
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Neurologia
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pamięć
(1)
Poznanie
(1)
Przyroda
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychopatologia
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Uczeni
(1)
Umysł
(1)
Wynalazcy i odkrywcy
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Znaczenie (logika)
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(5)
Esej
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(4)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Nauka i badania
(1)
10 results Filter
Book
In basket
Jak wyobraźnia pomaga nam w rzeczywistym działaniu? Na ile sposobów można czytać ten sam tekst? Czym są ucieleśnione symulacje i jaką rolę odgrywają w rozumieniu języka? Zasadniczym zadaniem języka jest przekazywanie znaczenia. Wprawiamy w wibracje struny głosowe po to, żeby nasze najskrytsze myśli pojawiły się w umyśle drugiej osoby. Możemy mówić o wszystkim – od rowerowej wycieczki do parku, po rzeczy, które tak naprawdę nie istnieją, jak latające świnie – a kiedy to robimy, nasi słuchacze wypełniają obraz detalami, o których nigdy nie wspominaliśmy. Jak to możliwe? Jaki mechanizm za tym stoi? Kognitywista Benjamin K. Bergen przedstawia nową teorię znaczenia i wprowadza nas w świat ucieleśnionych symulacji. Przekonuje, że te same struktury neuronalne, które kierują wzrokiem, działaniem i emocjami służą również myśli. To ciało określa pojęcia używane przez to, co zwykliśmy nazywać umysłem. Nie jesteśmy bezdusznymi myślącymi maszynami: nasza fizjologia dostarcza pojęć naszej filozofii. [Wydawca]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Jak się uczymy? : dlaczego mózgi uczą się lepiej niż komputery... jak dotąd / Stanislas Dehaene ; tłumaczenie: Dariusz Rossowski. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Copernicus Center Press, 2021. - 411 stron, [16] stron tablic : ilustracje (w tym kolorowe) ; 23 cm.
Odkrywcze spojrzenie na najnowsze badania nad nadzwyczajną zdolnością ludzkiego mózgu do uczenia się. Spektakularne sukcesy w rozwoju sztucznej inteligencji mogą sprawiać wrażenie, że w końcu odkryliśmy, jak naśladować, a nawet przewyższać ludzkie myślenie. Nic bardziej mylnego. Dzisiejsze komputerowe algorytmy uczenia się obejmują jedynie ułamek niezwykłych zdolności ludzkiego mózgu. W jaki sposób się uczymy? I dlaczego w ogóle musimy się uczyć? Dlaczego nie rodzimy się z wiedzą konieczną do życia? Stanislas Dehaene, wybitny neuronaukowiec poznawczy, sięgając do najnowszych odkryć z dziedziny psychologii, pedagogiki, neurobiologii i informatyki, pokazuje, na czym polega i jak przebiega proces uczenia się. Przekonuje, że mózg człowieka w chwili narodzin nie jest „niezapisaną kartą”, lecz dysponuje bogatym zbiorem zasadniczych umiejętności, będących podstawą nabywania dalszej wiedzy. Jego zdaniem tym, co gwarantuje powodzenie w uczeniu się, jest optymalne wykorzystanie czterech filarów: uwagi, aktywnego zaangażowania, informacji o popełnionych błędach i konsolidacji wiedzy. Jak się uczymy? łączy ugruntowaną w przełomowych badaniach wiedzę naukową z praktycznymi wskazówkami przydatnymi każdemu z nas, niezależnie od wieku. Jeśli chcesz wiedzieć, jak działa twój mózg i jak efektywnie uczyć siebie i innych, ta książka jest dla ciebie. [Wydawca]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 612 (1 egz.)
Book
In basket
Jak wygląda wewnętrzny świat osoby autystycznej? Fascynująca podróż do wnętrza autystycznego umysłu wiedzie przez rozmaite struktury mózgowe, geny oraz codzienne doświadczenia osób autystycznych i ich opiekunów. Temple Grandin, sama będąca osobą autystyczną, pokazuje, że kluczem do zrozumienia autyzmu są zmysły, których odmienne funkcjonowanie warunkuje sposób doświadczania świata. Przygląda się różnym typom myślenia, których właściwe wykorzystanie, może prowadzić do zdumiewających rezultatów. Książka uczy osoby autystyczne, ich rodziny, lekarzy i terapeutów, jak rozpoznać i wykorzystać potencjał drzemiący w mózgu autystycznym, a pozostałym czytelnikom pozwala lepiej zrozumieć funkcjonowanie umysłu i działanie mózgu w ogóle. [Wydawca]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 616 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1 (1 egz.)
Book
In basket
Moralność myślenia / Michał Heller. - Wyd. 4. - Kraków : Copernicus Center Press, 2015. - 116, [4] s. ; 18 cm.
(Edycja Studencka)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1 (1 egz.)
Book
In basket
Zaburzony umysł : co nietypowe mózgi mówią o nas samych / Eric R. Kandel ; tłumaczenie Dariusz Rossowski. - Wydanie III, dodruk. - Kraków : Copernicus Center Press, 2023. - 336 stron, [8] stron tablic : ilustracje ; 22 cm.
Dlaczego matematycy przejawiają częściej cechy autystyczne? W jakim stopniu decyzje moralne są uwarunkowane przez biologię? Czy psychoterapia może zmieniać strukturę układu nerwowego? W jaki sposób indywidualne poczucie „ja” wyłania się z fizycznej materii mózgu? To tylko niektóre z kwestii, jakie w swojej najnowszej książce porusza noblista, jeden z pionierów współczesnej neuronauki, profesor Eric R. Kandel. Szczegółowo opisuje zakłócenia procesów mózgowych, skutkujące trapiącymi ludzkość zaburzeniami, takimi jak: autyzm, depresja, choroba afektywna dwubiegunowa, schizofrenia, choroby Alzheimera i Parkinsona czy zespół stresu pourazowego. Kandel przybliża każde z tych zaburzeń, podaje historię ich diagnozowania i metod leczenia oraz omawia najnowsze badania z zakresu genetyki, neurochirurgii i farmakologii. Przekonuje, że badając zakłócenia pracy mózgu, pogłębimy swoją wiedzę o myśleniu, odczuwaniu, pamięci i kreatywności każdego z nas, a dogłębne zrozumienie zaburzeń pozwoli zmierzyć się z wielkim pytaniem, w jaki sposób miliardy neuronów generują świadome „ja”. [Wydawca]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 616 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again